Tvrdý rohlík
17. 1. 2025Jako celá řada lidí, kteří chtějí šetřit především čas a občas na něčem i peněženku nebo si rádi připlatí za širší nabídku než mívají běžné obchody a supermarkety či nebýt „otrokem“ jedné značky, kterou vyrábí určitý řetězec a není nic (což má i např. i Rohlik.cz, ale má i konkurenční produkty) jsem si zvykl již několik let si nechat vozit nákup domů, po vyzkoušení několika málo konkurenčních firem jsem ani jako většina skončil jako stálý zákazník Rohlíku.
Loni na začátku prosince když jsem si opět chtel za 199 CZK koupit měsíční premium jsem se dozvěděl, že pro pohodlí a upřednostnění stálých zákazníků to nejde a že tudíž nakupovat i několikrát denně je jim málo a mám si objednat roční členství, což sem logicky neudělal. Od té doby jsem nakoupil dovozem jen v nouzovce vcera a dnes protože to časově jinak nešlo. První nákup byl v pořádku. Druhý jsem ještě hodiny před rozvozem nechal upravit a odebrat jedny cigarety a pridat dve velké 2,25L PEPSI.
Ve stanovený čas přijel „kurýr“, kterému nejdříve dělalo trochu problémy se vyjádřit co vlastně přivezl, vyšla z toho zalepena taška dvěma krabičkami cigaret z nichž sem jednu dávno stornoval a bylo mi to potvrzeno. Kurýr mě vesele ignoroval jak mrznu před domem a volal na ústředí jestli mi smí prodat jen tu jednu krabičku…… nou cement…jak se říká. Asi po deseti minutách sem mu řekl, že venku je fakt zima a až i to vyřídí ať mi znovu zavolá. Což udělal , nechal mě sejit tři patra a když sem mu kvůli cigaretám řekl datum narození (což je taky čirá šikana když je mi skoro 50 let a vypadám jak starší z rady Talibanců).
Pán mi bleskově odpověděl ,že nechce datum narození a poslední 4 čísla občanského průkazu na což primarně 1) nemá žádné právo ani vymyslitelnou výmluvu proč by to měl chtít 2) to nemá nic společného s věkem a takové informace logicky nedávám kurýrovi co přiveze cigarety. Ne protože bych byl nějak paranoidní, ale protože je to prostě neodůvodnitelný nesmysl, to nechce ani Microsoft.§
Ani sem k němu nezvedl oči a prostě jsem zkonstatoval „Tak si to strčte do prdele všechno.“ Což byla sice trochu drsná, ale myslím docela adekvátní odpověď. Tohohle „kurýra“ asi vybrali při konkurzu na hlavním nádraží jinak to nevidím.
Takže souhrn služba je dobrá a většina kurýrů je v pohodě, managment jim i zákazníkům asi z nudy vymýšlí různá nesmyslná pravidla. Některé zaměstnance potřeba brát s nadhledem, ale jsem řekl většina je fajn jak kurýrů a kurýrek tak operátorů na infolince.
Cenově jsou v něčem výrazně (třeba i o víc než 50%) levnější než místní hypermarket nebo ne moc prosperující Vietnamec. Sortiment je doslova obrovský, takže z potravin a nápojů se dá říct, že seženete témeř cokoliv Vás napadne. Trafika je tam trochu nouzová a má jen několik druhů cigaret a vapovací liqiud teď už jen jeden druh – to tedy patrně ruší což je škoda. Naopak spolupracují s lékárnou BENU a tam je sortiment léků široký dost na obchod s především potravinami a vše základní se tam koupit dá.
Ceny jsou dokonce často nižší než na eshopu BENU, nemluvě o pobočkách kde cena v lekárně záleží na více faktorech jako je provozovatel nebo výše nájmu v daném místě, BENU jsou totiž tzv. frečízy počeštěně, tedy vystupují pod jednou značkou, ale každou lékárnu provozuje jiný majitel, který má jen stanovena určitá smluvní pravidla a např. musí vydávat zboží z jejich eshopu, ale cenu např. Aspirinu si určuje sám.
V souhrnu z toho co je na trhu s online potravinami je to asi ta nejlepší volba, byť nic není dokonalé.